Meer aanbiedingen


Old Spice is weer helemaal hip

Het oude mannetjes merk Old Spice is weer helemaal hip. Het heeft door één van de meest succesvolle internet campagnes het merk weer helemaal op de kaart gezet, en verkoopcijfers reizen de pan uit! Filmpjes op YouTube werden in de eerste tien dagen al meer dan 100 miljoen keer bekeken!

De commercial waar het mee begon, met acteur Isaiah Mustafa, won een prijs op het Cannes Film Festival. Doordat deze commercial gelijk al veel succes had, besloot het marketing bureau Mustafa te laten reageren op vragen en berichten van Facebook en Twitter fans. In 24 uur plaatste Old Spice meer dan 180 gepersonaliseerde video's op YouTube.

Volgens Visible Measures, een bedrijf dat cijfers van webvideo’s bijhoudt, is de campagne van Old Spice een van de snelst groeiende online videocampagnes ooit. Ter vergelijking, de campagne heeft meer hits dan bijvoorbeeld Susan Boyle in de eerste weken haalde. Boyle, de zingende huivrouw uit Britain's Got Talent, behaalde vorig jaar wereldfaam als de grootste YouTube-sensatie ooit. Alle Boyle-filmpjes tezamen werden in de weken van de hype zo’n 50 miljoen keer bekeken.

Mustafa maakte humoristische filmpjes voor actrice Alyssa Milano, Twitter-oprichter Biz Stone, talkshow precentatrice Ellen Degeneres en blogger Perez Hilton, waarna zij de filmpjes doortwitterden naar hun honderdduizenden followers of op hun eigen website plaatsten. Ook minder invloedrijke twitteraars kregen een filmpje, zo deed hij een huwelijksaanzoek namens een Twitteraar.

Bekijk enkele filmpjes hieronder: